Den organisationsdidaktiske niveau adresseres spørgsmålene:
Hvorfor skal denne erhvervsuddannelse eller erhvervslæreruddannelsen tilbyde e-læring og blended learning?
Fordi erhvervs-uddannelserne efter den nye reform skal skal gøre uddannelserne mere tidssvarende og dermed mere digitaliserede for at tiltrække flere unge til uddannelserne.
Hvilke uddannelses udfordringer er e-læring svaret på?
Behovet for at tiltrække unge.
Hvad er behovet for et ændret pædagogisk koncept?
Fra PBL til intet konkret
Er det muligt for institutionen at facilitere og organisere den innovationsproces, det kræver at udvikle et didaktisk design, som kan matche dette behov – og hvordan skal denne innovationsproces finansieres?
Læringspakker og dermed et sted at samle undervisningsmaterialet.
Hvilke interne og eksterne interesser og evt. modstandere er der over for et nyt uddannelseskoncept?
Eksterne:
Interne: Pædagogiske overvejelser omkring relationer til eleverne.
Hvordan forholder forskellige interessenter sig til e-læringsunderstøttede erhvervsuddannelser (bestyrelse, direktion, undervisere, elever – men også hele aftagefeltet til uddannelserne og deres repræsentanter i diverse uddannelsesudvalg)?
Hvad er forretningskonceptet, dvs. hvilke udgifter og indtægter er der forbundet med at udvikle og implementere et e-læringskoncept?
Kan e-læringsunderstøttede erhvervsuddannelser mere generelt opfattes som legitime og passer de med institutionens profil, uddannelseskultur og generelle rekrutteringsstrategi?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar