Vi mener at en løsning på vores læringstoretiske problemstillig er som beskrevet.
- · Flipped Classrom til at sikre: det individuelle, self efficacy, det konkrete og differentieringen
- · Feed up til at sikre: til motivere og tegne præcise og realistiske billeder af den virkelighed eleverne skal anvende deres færdigheder i.
- · CL (ekspert karrusellen) til at sikre små trykke grupper hvor oplægget også skal gives videre til 2 personer, altså gentages 5 gange og dermed blive ekspert.
- · Feed back, af underviser, løbende på opgave, proces og selvevaluering, til at sikre relation, differentiering og self efficacy.
- · Feed forward, af underviser, løbende på opgave, proces og selvevaluering, til at sikre relation, differentiering og self efficacy.
- · Peer to peer til at sikre refleksion ved feed back og feed forward.
- · Afsluttende feed back og feed forward, via padlet, til underviserne, for at sikre en løbende progression i undervisningen.
- · Egne videofilm som ligger på skolens læringsplatform, til brug i praktikken.
Perspektivering i forhold til dette undervisningsforløb:
- · Arbejde mere målrettet med skole praktik opgaver
- · Hjælper med til at eleverne ved hvad et godt transfer klima er.
- · Genbruge forløbet i næste teoriperiode for sikre at der sker en transfer.
Perspektivering i forhold til undervisernes rolle på
erhvervsuddannelserne omkring digitale teknologier:
- · Rammefaktorerne kræver en kompetence udvikling hos underviserne med henblik på at vi kan bruge IT i det didaktiske og pædagogiske arbejde.
- · Rammefaktorerne kræver at der sker en holdnings ændring til vidensdeling og materialedeling.
- · Rammefaktorerne kræver at vi tager ansvar for elevernes IT kompetencer på det kildekritiske og etiske plan.
- · Rammefaktorerne kræver også at vi ikke ukritisk bruger digitale teknologier, men også tænker på databeskyttelse og mulig krænkelse af eleverne.
- · Rammefaktorerne kræver at ledelsen tager det overordnet ansvar og blandt andet giver den tid der skal til.
- · Rammefaktorerne kræver at skolernes tekniske problemer omkring IT bliver løst.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar